500 Miles - Peter, Paul & Mary

If you miss the train I'm on

如果你错过了我所在的那列火车  

You will know that he has gone

你会知道他已离去 

You can hear the whistle blow a hundred miles

你会听到一百里外飘来的汽笛声  


A hundred miles, a hundred miles

一百里,一百里  

A hundred miles, a hundred miles

一百里,一百里  

You can hear the whistle blow a hundred miles

你会听到一百里外飘来的汽笛声  


Lord, I'm one, Lord, I'm two

过了一百里,过了两百里  

Lord, I'm three, Lord, I'm four  

过了三百里,过了四百里 

Lord, I'm 500 miles away from him

上帝啊,我离他已经五百里  


Away from him, away from him

我已远离他,远离他

Away from him, away from him

我已远离他,远离他

Lord, I'm 500 miles away from him

上帝啊,我离他已经五百里 


Not a hand in my hand

我手中再也没有他的手

Not a lover to my name

这世上再也没有属于我的爱人 

Lord, I can't go back home this a-way  

上帝啊,这条路再也不能让我回家去 


This a-way, this a-way

这条路,这条路  

This a-way, this a-way  

这条路,这条路  

Lord, I can't go back home this a-way

上帝啊,这条路再也不能让我回家去  


If you miss the train I'm on  

如果你错过了我所在的那列火车  

You will know that he has gone  

你会明白他已离去

You can hear the whistle blow a hundred miles

你会听到一百里外飘来的汽笛声……


---------------------------------------------


改完,如此心爱的歌就成了一把剔骨刀。


13 May 2016
 
评论(18)
 
热度(152)
© 纳兰妙殊 | Powered by LOFTER